Cechy akumulatora Bosch:
- Kratka Powerframe - daje żywotność oraz duży prąd rozruchowy;
- Separator kopertowy - obniża ryzyko zwarcia
- Pokrywa labiryntowa - bezobsługowość akumulatora
Kratka dodatnia Powerframe
Kratka jest jednym z najważniejszych elementów akumulatora. Jest ona pokryta gąbczastym ołowiem (masą czynną). Kratka odpowiada za przepływ prądu i jest nośnikiem masy czynnej - częścią płyty akumulatora. W wyniku cyklicznej pracy akumulatora, rozruchów oraz wysokiej temperatury następuje korozja i zużycie kratki.
Wytłaczana kratka Powerframe zapewnia akumulatorom Bosch dużą moc.
- Wytłaczanie = duża żywotność
- Promieniste żyłki = szybszy przepływ prądu
- Pełne obramowanie = ochrona przed opadem masy czynnej i zwarciem, wzrost żywotności
Separator kopertowy - oddziela płytę dodatnią, chroniąc przed zwarciem
Pokrywa labiryntowa - chroni przed ubytkiem gazu z pracującego akumulatora. W parze z odpowiednim, wapniowym stopem kratki, zapewnia bezobsługowość akumulatora.
Łączniki płyt
Sprawne łączniki zapewniają mocne połączenie o niskiej rezystancji.
- Wzrost prądu rozruchowgo
- Szybsze ładowanie
- Wytrzymałość
Pomiar prądu rozruchowego
Co obejmuje test prądu rozruchowego realizowany podczas sprawdzania akumulatorów Bosch?
Jeśli na akumulatorze jest podany prąd rozruchowy 680 A (EN), to podczas testu akumulator po naładowaniu jest umieszczany w komorze w temperaturze -18 stopni Celsjusza do schłodzenia. Następnie pobiera się przez 10 sekund prąd 680 amperów - dużo większy niż przy typowym rozruchu.
Napięcie akumulatora nie może wówczas spaść poniżej 7,5 V.