Cechy akumulatora Bosch:

  • Kratka Powerframe - daje żywotność oraz duży prąd rozruchowy;
  • Separator kopertowy - obniża ryzyko zwarcia
  • Pokrywa labiryntowa - bezobsługowość akumulatora

Kratka dodatnia Powerframe

Kratka jest jednym z najważniejszych elementów akumulatora. Jest ona pokryta gąbczastym ołowiem (masą czynną). Kratka odpowiada za przepływ prądu i jest nośnikiem masy czynnej - częścią płyty akumulatora. W wyniku cyklicznej pracy akumulatora, rozruchów oraz wysokiej temperatury następuje korozja i zużycie kratki.

Wytłaczana kratka Powerframe zapewnia akumulatorom Bosch dużą moc.

  • Wytłaczanie = duża żywotność
  • Promieniste żyłki = szybszy przepływ prądu
  • Pełne obramowanie = ochrona przed opadem masy czynnej i zwarciem, wzrost żywotności

Separator kopertowy - oddziela płytę dodatnią, chroniąc przed zwarciem

Pokrywa labiryntowa - chroni przed ubytkiem gazu z pracującego akumulatora. W parze z odpowiednim, wapniowym stopem kratki, zapewnia bezobsługowość akumulatora.

Łączniki płyt

Sprawne łączniki zapewniają mocne połączenie o niskiej rezystancji.

  • Wzrost prądu rozruchowgo
  • Szybsze ładowanie
  • Wytrzymałość

Pomiar prądu rozruchowego

Co obejmuje test prądu rozruchowego realizowany podczas sprawdzania akumulatorów Bosch?

Jeśli na akumulatorze jest podany prąd rozruchowy 680 A (EN), to podczas testu akumulator po naładowaniu jest umieszczany w komorze w temperaturze -18 stopni Celsjusza do schłodzenia. Następnie pobiera się przez 10 sekund prąd 680 amperów - dużo większy niż przy typowym rozruchu.

Napięcie akumulatora nie może wówczas spaść poniżej 7,5 V.